Güncel yazılar ve yemek tarifleri.

26 Nisan 2009 Pazar

YABAN MERSİNİ

   Dün çıktığım semt pazarından aldığım bir yemişten bahsetmek istiyorum.Ben daha önce ismini duymuştum ancak görmedim ve tatmadım.Beni şaşırtan ise fiyatı oldu çok
pahalıydı.Kilogramı 35 TL fakat çok merak ettim o yüzden 3 liralık aldım.İnanılmaz bir lezzeti var,hafif mayhoş,şeffaf, harika!
    Gelelim faydalarına: Özellikle pilotların kullandığı bir bitkiymiş ,gözlere çok faydalı
olduğu söyleniyor.Güçlü bir antioksidan,varis,hemoroid,kabızlık,mide şikayetlerine iyi geliyormuş.Eczanelerde vitamin ilacı olarak satılıyor.Kurutulmuşu aktarlarda bulunuyor.
     Sanırım kurutulmuşundan çayını demlemek en ucuza geleni olur.
     Şifalı günler dilerim.

Etiketler:

2 Yorum:

Blogger yeşim dedi ki...

merhabalar meral hanım.bloğumu ziyaretinize çok memnun oldum.teşekkür ederim.
ben glokom hastasıyım ve 3 yıldır tedavi görüyorum.yaban mersini göz tansiyonunu düşürerek glokomun ilerlememesine yardımcı oluyor.ayrıca diğer tüm göz hastalıkları içinde çok iyi geliyor.bloğunuza eklemeniz çok iyi olmuş ayrıca her 40 yaşını geçen mutlaka yılda 1 kez göz tansiyonunu öçltürmeli.oldukça sinsi bir hastalık ve erken dönemde tedaviye başlanılmazsa körlükle sonuçlanıyor.bende en kısa sürede bilgilendirme amaçlı bloğumda yaban mersinini tanıtacağım.ne kadar çok kitlelere ulaşırsak o derece iyi olur diye düşünüyorum.
izmirden kucak dolusu sevgiler.yeşim...

5 Mayıs 2009 13:18

 
Blogger Unknown dedi ki...

Meral Abla'cım blogunu çok beğendim..eline sağlik....Ben yaban mersinini çok severim..tesekkürlerr..
Aslında yaban mersini yüz yıllardır bilinen bir meyvedir 1862 lere kadar uzanan bir literatür geçmişi vardır. Ancak yaban mersininin ünü, 2. dünya savaşı sırasında uçak pilotlarının görme yeteneklerini artırdığının anlaşılmasıyla yayılmıştır. Yaban mersini hakkında 1960 lardan sonra çeşitli laboratuar ve klinik deney araştırmaları yapılmıştır. Yaban mersini bütün bunların sonucunda günümüz modern tıbbının tedavi destekleyici meyveler literatüründe iyi bir yer edinmiştir. Yaban mersini hakkında Osmanlı döneminde de bazı kaynaklara rastlanmaktadır bu kaynaklarda yaban mersininin ticari bir bitki olduğundan bahsedilmektedir.
Göz yorgunluğu,
Miyopluk,
Katarakt,
Karasu (Glokom: Göz tansiyonu),
Şeker hastalığından kaynaklanan görme bozuklukları (Diyabetik retinopati),
Gece körlüğü, gibi rahatsızlıklarda oldukça etkili bir meyvedir.
Tavuk karası (retinitis pigmentosa) hastalığının ilerlemesini yavaşlatıcı
ben de bu bilgileri paylaşmak istedimm..
kolay gelsinn..

7 Mayıs 2009 15:11

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa